lördag 16 februari 2013

Jag och Lovis skulle gå runt vanneboda idag. När jag nästan kommit ut ur frövi ser jag en stig i skogen som vi tog. Rundan vart ju bra mycket kortare men jag kunde ju ha Lovis lös i skogen så det gav nog minst lika mycket, om inte mer. Roligare var det iaf. Har precis slängt i mig lite köttsoppa och mackor. Är det hästkött i soppan tro ? 

Ska plocka in grejerna i kylen och sen häva mig iväg till morsan. Blir ett stopp i rockhammar också för att köpa två säckar morötter till hästarna. Mamma ger dom så satans mycket morötter på kvällarna så det går åt två säckar i veckan! Helt sjukt! 

Plusgrader idag betyder att mina hästar och kanske Nisse ska klickertränas. Det behöver dom allihopa.

Nu är det en vecka sen jag var iväg med Zorro. 3 dagar kvar och sen blir det lite ridning igen. Med fortsatt knådande förstås. Hoppas verkligen vi slipper spruta bakknä och hållas. Jag har varken tid eller lust att lägga på det just nu.

Snart en vecka sen jag tummade med mig själv i badrumsspegeln på att jag måste skärpa mig med allt godisätande osv och än så länge har det inte varit några som helst problem. Har satt upp mål för mig själv nu och dom ska jag bannemig hålla mig till denna gången! Har iaf gått ner 2 kg sen dess. Men tror inte det blir mycket bättre om jag inte sätter fart med motionen och minskar på potionerna. Men börjar långsamt denna gången så jag inte tröttnar! 

Tack och Puss!


Inga kommentarer: