onsdag 23 januari 2013

Nu börjar jag bli jävligt trött på det här. Allt är i princip slut här hemma. ALLT!  Det kommer gå åt en jävla massa pengar på en gång på fredag, men det är inte mycket att göra åt saken. Det enda positiva med att verkligen inte ha några pengar att handla för är att man tänker sig för en extra gång innan man använder någon förbrukningsvara man har hemma, som mat tex. Nu när jag lagade mat fick jag tex ta kycklingfiléer jag hade i frysen, matlagningsgrädde, en rödlök, mycket grillkrydda och champinjoner och häva ner i en kastrull som en gryta. Och till det fick jag ta makaroner. Det var en aning smaklöst men man får ta vad man har och det vart ju en helt okej måltid ändå med tanke på att det inte var direkt planerat. Dessutom har min mage gått sönder utav all pepsi-drickande så den behöver något snällt och jag hoppas det var snällt nog. 

Får till min glädje så pass bra lön att jag kan köpa mig en ny tvättmaskin den här månaden, det kommer bli UNDERBART! 

Nu säger Lovis att jag inte får sitta vid datorn längre så nu ska vi ut och gå. Hon är verkligen som en extra morsa ibland. 

Inga kommentarer: