fredag 25 januari 2013

Idag har jag nog varit överallt och ingenstans, samtidigt! Har nog inte gjort så mycket mer än suttit i bilen faktiskt. Men nu finns det mat i kylen igen och hästarna får sova mjukt och skönt, äntligen! 

Tog av Zorro täcket och borstade av honom lite snabbt. Något han uppskattade, men fyfan hur han ser ut i kroppen alltså! Han ser ju inte ut att vara 13 år, snarare 33. Inte en muskel så långt ögat kunde nå, inte så konstigt egentligen då han inte gjort så många knop dom senaste månaderna, men han var ju insjunken både här och där och jag jag får nog ta mig en funderare på hur jag ska lägga upp igångsättningen sen. 

Om två veckor ska vi till hästmassör så han får kännas igenom. Kan nästan lova er att han är halt på alla fyra benen, sne osv. Inte för att det finns någon anledning till det utan mest bara för att jag ska få en sjuhelvetes massa utgifter på veterinärbesök, mediciner osv. 

Imorrn åker jag och Lovis till Karlstad för att träffa och umgås med Pernilla och hennes lilla hund Sigge. Vi får väl se hur det blir av det hela. Hade egentligen velat vara hemma och försökt klippa Athlas, men han finns nog kvar på söndag också. Klippmaskinen med antar jag. 

Godnatt! 

Inga kommentarer: