måndag 24 december 2012

Julafton

Nu är natthelg och julfirande äntligen över! Tror nog att detta har varit den värsta stress-helgen i mitt liv. Men jag lever fortfarande. 

Fick lite allt möjligt i julklapp men det märktes att mamma vet att jag är en fryslort då jag har fått både 3-fingervantar, öronmuffar till hjälmen, tåvärmare och handvärmare. Har fått pengar också så det blir en ny tvättmaskin tänkte jag. 

Idag har jag även funderat på följande fyra saker; 

- Vad är det juliga med Kalle Anka ? Vi brukar ha tvn på i bakgrunden när vi öppnar julklappar, men det är ingen som tittar på det. 
- Varför står det på undersidan på en del chokladaskar vad pralinerna heter ? Man vill ju liksom inte hålla på och vända chokladasken varje gång.
- Varför visar dom något så dåligt som Tomten är far till alla barnen varje julafton ? Den är ju inte bra någonstans. Inte rolig heller för den delen! 
- Till sist undrar jag vart mina skattepengar tar vägen eftersom dom tydligen inte går till att hålla vägarna plogade på julafton, är det inte då det borde vara plogat när alla ska ut och åka ? Och så kan jag tillägga att parkeringen där jag ställer min bil kanske har blivit plogad EN gång nu i vinter.


Inga kommentarer: