måndag 17 december 2012

Har varit och tittat på när Linnéa, Emilia och Märta har hoppat. Dom var jätteduktiga och man blev ju inte nå sugen på att hoppa ;P

Trickade lite med Athlas nu på kvällningen och han har av någon anledning börjat ställa sig utåt i traven på volten. Vad han har tänkt med detta har jag ingen aning om, men han har säkert en baktanke med detta. Belönade inte det då jag varken vet vad jag ska ha för användning av det eller vad jag ska ha för kommando till det, eller om det bara vart för att vi hade gjort några skänkelvikningar och han kanske var beredd på att göra det igen. Hur som helst så lär framtiden visa det. Tänkte att jag skulle lära honom att ha hovarna i golvet när man ska sätta på benskydd så jag tog en boots och höll mot benet och när han hade det i golvet så klickade jag och gav godis. Ibland började han skrapa med hoven när jag höll benskyddet mot benet men så fort han ställde ner hoven och slutade så klickade jag. Får väl se längre fram om jag får det att funka. Två gånger lyckades han dock skrapa mig på benen strax ovanför knäna och jääääävlar dom där broddarna är ju sylvassa! 

Imorrn ska jag och Maria åka och kolla när Moa håller lektion i klickerträning. Ska bli riktigt kul! Kul att jag slipper åka själv och titta, det verkar ju inte vara så många i min umgänges krets som är intresserad av att klinkerträna hästar.

Inga kommentarer: