onsdag 19 december 2012

Glad !

Idag har Linnéa ridit i ridhuset utan lina i alla gångarterna. Hade även tänkt mig att vi skulle prova ett annat sätt att få Athlas att flytta undan för skänkel på, genom att styra lite mot väggen och samtidigt använda skänkeln som är närmast väggen. Det gick väldigt bra åt det lätta hållet, men åt det svåra hållet gick han emot skänkeln och gick nästan in i väggen istället, så vi la ner det och jag får fundera vidare på hur jag ska göra för att få honom att förstå. 

När jag skulle bära ut sadeln och tränset till bilen så kom Kicki knallande med lite godis och sånt som hon skulle ställa in i ridhuset då det var julavslutning idag. Vi pratade lite och hon sa att om jag vill så får jag gärna hålla kurser o sånt. Känns väldigt kul och vågat då hon aldrig har sett mig rida. Vet dock inte vad jag skulle hålla kurs i eller vilka som skulle vilja komma på dom då jag inte har någon specifik utbildning. Men detta kan vara en start till mitt framtida företag så något borde jag väl kunna komma på :) Lite tömkörning kanske till att börja med ? 

Imörrn ska vi rida ut igen och sen blir det inte mycket till ridning resten av veckan. 

Inga kommentarer: