onsdag 28 november 2012

Sitter och njuter lite av lugnet innan vi ska gå ut på en liten promenad. Lovis har varit vääääldigt pigg, retsam och trotsig senaste dagarna. Vilket är väldigt kul att se men det blir lite jobbigt för den som inte är riktigt van. Igår kväll gjorde hon lite piruetter i vardagsrummet, kastade runt med sitt gamla bebishalsband, stal själva rullen efter en toarulle och var bara allmänt busig. Hon har inte varit mycket sämre idag vill jag lova och en gång fick jag skälla på henne så till och med Zorro vart rädd, det är INTE okej att klättra o bita på matte!

Lyckades få in Zorro i transporten utan hjälp från mamma så han och jag åkte till ridhuset där vi löstränade lite och tömkörde. Ville göra roliga grejer men ändå träna lite, bara för att han ska förstå att man kan göra roliga saker om man kliver på transporten. Började med lösträningen så han skulle få upp värmen lite innan vi började med tömkörningen. Som vanligt satte han skänkelvikningarna klockrent och var väl hyfsat fin i formen också. När vi var klara kom jag på att jag hade kameran med mig så jag släppte han lös och jagade runt honom lite för att jag skulle ha något att träna på. Vart som vanligt rätt kassa bilder men fick ju till några rätt okej ändå. 


Lastningen när vi skulle hem gick väl okej. Han dummade sig lite men till slut var han inne. Sen hade jag ett helvete med att få igen luckan då haken inte nådde till kroken. Till slut fick jag gå och hämta pallen så jag skulle kunna trycka högre upp på väggen så det skulle gå. 

Slutbetyg på dagen; Helt okej!

Inga kommentarer: