torsdag 1 november 2012

Gårdagen

Då var det torsdag. En vecka kvar tills jag går på natthelgen och imårn ska jag jobba förmiddag. Igår hann jag inte mer än skriva "dagens att göra" och så ringde det från jobbet. En på förmiddagsskiftet var sjuk och dom hade ringt till alla men ingen kunde jobba så det var bara att le och ställa upp och vara tacksam för att man faktiskt har ett jobb att gå till. Lovis fick vara hemma själv medans jag gjorde halvskift på jobbet. 4 timmar borde man jobba jämt, det var inte för länge och inte för kort, precis lagom! Åkte hem och hämtade hunden och sen vidare till hästarna. 

Åkte med Athlas till ridhuset för att Linnéa skulle rida. Det gick rätt så bra för henne och han skötte sig hyffsat bara hon hade kommit upp på honom. Tredje gången med ryttare och så var det två hästar till i ridhuset men det är bra att han får träna. Vi hade lina ifall han skulle få för sig något och hon gjorde halter flera gånger i skritten och gjorde lite volter och sen avslutade vi med trav på volt i båda varven tills han lugnade ner sig och sen fick det räcka. 

Ska nog köpa en repgrimma till Athlas och börja med lite 7 games eller nånting så jag får honom lite avslappnad och harmonisk. Nu blir han ju mest så taggad när man ska göra något att han blir stressad och bara är överallt och ingenstans samtidigt så han blir jobbig att hålla på med. 

Inga kommentarer: