onsdag 14 november 2012

En känsla av ensamhet

I skrivande stund är jag så trött att ögonen känns torra men tänkte att jag ändå skulle skriva av mig dagens känslor så jag kan strunta i dom och gå o lägga mig. 

Den här dagen har varit, för att uttrycka mig enkelt och kortfattat, skit. Känslomässigt. Det är ingenting som gått sönder för mig eller krånglat, utan har mest haft en känsla av att vara orkeslös, omotiverad, otillräcklig, tjock, ful, äcklig och ensam. Känslan av att vara otillräcklig och ensam är det som är värst. 

Jag känner mig otillräcklig för att hästarna inte får den motionen dom egentligen behöver och känslan av att vara ensam, ja det beror väl på att det aldrig är någon som kommer förbi och säger hej. Som frågar om vi ska hitta på något, ta promenad med hundarna eller vad som helst. Och har man ingen partner medan alla andra runt omkring har det, ja då är det ju inte konstigt om man känner sig ensam. Det är första gången jag känner mig såhär ensam sen jag köpte Lovis. Hade inte hon, eller någon annan hund kommit in i mitt liv så hade jag med all säkerhet känt mig såhär ensam bra mycket oftare. 

På söndag skulle jag se Twilight med Thezz, Daniel, Linda, Tony och kanske Emma & Jimmy. Men eftersom alla är par och jag är ensam + känner mig matt efter jobbet så ska jag sitta hemma i min soffa och spela bingolotto för att öka på chanserna att vinna något

.
Imorgon kommer det en minst lika dryg dag som idag, fast lite annorlunda. 

Inga kommentarer: