söndag 1 juli 2012

Mardröm ?

Drömde i natt att jag var på smällen, att jag befann mig borta i ringaby vid gamla avfallsgropen. Jag hade fällt fram baksätet på bilen och låg raklång där bak för att jag skulle föda. Hade förberett mig på världens smärta och undrade hur jag skulle klara allt. Fick några små värkar. Inte så värst smärtsamma. Krystade en gång. Det kändes inte. Skulle precis krysta igen när en tant kommer cyklandes och frågar vad det är som ligger strax höger om bilen. Jag tittade. Det var en moderkaka med min son i. Och jag hade inte ens känt att han kommit ut ?! =/ Smidig förlossning måste jag säga. Dock hade jag typ inga barnkläder, ingen barnvagn, ingenting. Han skulle heta Alexander eller Marcus. Jag ångrade mig sen att jag skaffat barn för att jag kom på att jag inte skulle hinna med hästarna. Att jag skulle få göra mig av med hästarna för att Alex/Marcus skulle ta all min tid. Jag vart ledsen. Sen vaknade jag av att Lovis flåsade mig i ansiktet och ville ha vatten. 

Andra gången nu på kort tid som jag drömmer att jag fått barn. Förra gången fick jag en dotter, som jag inte heller hade några prylar till. Vad vill dom här ungarna mig ? Jag är inte redo för något barn ! Jag vill inte ha något barn ! Jag tänker inte lämna mina hästar för ett barn ! Vill inte, vill inte, vill inte ! Lämna mig ifred ! !

Inga kommentarer: