tisdag 3 april 2012

Tisdag före ledighet

Passar på att slänga upp ett inlägg lite snabbt innan jag åker och mockar. Dagarna har rullat på, mycket jobb nu under helgen så jag har inte gjort annat än mockat och sovit efter jobbet. Lovis har ju varit hos hundvakt och varit pigg och glad. Man ska inte laborera med medicin men drog ner på laktulosen till 10 ml som hon fick innan hon blev sämre, för att se om det var mängden laktulos det berodde på eller om det var nå annat som fick henne att bli dålig. Hon har sovit hela natten, vill knappt äta och har sovit hela förmiddagen. Kort och gott kan man alltså säga att det är mängden laktulos det beror på så nu har jag gett henne 12 ml igen och sen får jag öka vart efter hon växer.

Idag gör jag sista skiftet innan långledighet på 8 dagar, men dom kommer säkert ringa ut mig någon dag under ledigheten. Ska iaf under ledigheten se till att ta tag i mina hästar ordentligt och hålla på det. Dom vill och behöver aktiveras lika mycket som Lovis.

Nu ska det mockas, handlas, lämna Lovis och åka till jobbet. Shulululu !

Inga kommentarer: