lördag 14 januari 2012

Jobbig hund och morgonpromenad !

I natt gick jag och la mig halv två och innan tog jag ju givetvis ut Lovis så hon skulle få göra sina behov för att jag skulle slippa bli väckt mitt i natten och för att hon inte skulle flåsa och pipa för att hon vill ut. Hon kissade bara.

Kom in, tog av mig kläderna och slängde mig i sängen och då var det ju givetvis dax, som vanligt ! Flåsa - pipa - flåsa - pipa. Svor för mig själv, vi hade ju precis varit ute och hon hade chansen att skita om hon hade kännt att det var dax för det. Tog på mig kläderna, igen, och gick ut. MEN HON SKULLE FAN INTE SKITA ! ! Frustrerad gick vi in igen, slängde av mig kläderna och hoppa ner under täcket igen och flåsandet och pipandet fortsatte.... och hon vandrade ! Upp i sängen, böt ställningar och ställen, ner från sängen och la sig i hallen, flåsade, in i sovrummet och ställde sig bredvid mig och flåsade, pep, la sig på golvet, upp i sängen osv. Jag höll på att slita av mig håret! VAD FAN ÄR FELET, DU HAR JU PRECIS VARIT UTE ?! Stängde ut henne ur sovrummet med grinden och fick äntligen sova en liten stund. Kl 05.45 var det dax igen ! Flåsa - pipa - flåsa - pipa.. GAAAAAH ! ! Kände att det luktade kiss, hon hade kissat i vardagsrummet. Torkade kiss, ut med hund som ville skita och sen var det lugnt. Vi sov till kl 10.

Jag har sån lust att ta hennes huvud och bara dunka det i väggen och se om det kommer lite vätt i huet. Ja, det låter brutalt och jag skulle givetvis aldrig göra det, men det är sånt man har lust med i sånna situationer där hon har varit ute, men valt att inte göra nånting ifrån sig och sen ställer sig och piper så fort man kommit in. Det är jääävligt frustrerande.

Hur som helst så har vi tagit en morgonpromenad nu ner mot bruket och sen upp på gång/cykelvägen på andra sidan järnvägen. Kan bara konstatera en sak; Det behövs fler soptunnor runtom i Frövi ! När vi kom hem sen spårade hon ur och for omkring som en virvelvind. Nu ligger hon däckad på köksgolvet och tycker med all sannolikhet att hon har en tråkig mamma som inte vill leka. Ska fixa lite käk nu och sen åker vi till morsan o farsan. Vi får väl passa på att leka lite där borta.

Inga kommentarer: