fredag 13 januari 2012

Drömmar om framtiden

Jag har som många, drömmar och föreställningar om hur min framtid ska se ut. Har ju alltid velat jobba med djur, framförallt hästar men jag vill göra det till något eget, det finns ju redan hundratals hopp/dressyrtränare, ridskolelärare, inridare, tillridare osv.

Jag skulle vilja ha en egen gård med lösdrift, stall, ridhus, ridbana, tok stora hagar och en liten enplanare till mig. Det är det ju iofs många som drömmer om. Men jag skulle vilja ta emot gamla hästar som är/ska bli pensionärer, som dens ägare inte vill/kan ha kvar pga olika omständigheter. Den skulle få gå på lösdrift med andra gamlingar, förutsatt att den klarar av att gå på lösdrift förstås. Ett äldreboende för hästar helt enkelt.

Skulle också vilja ställa upp som akuthem åt SHV. Hur underbart kan det inte vara att få rehabilitera en vanvårdad häst och se den gå från sliten, matt och risig till att bli glansig, pigg och glad ?

Två, tre stugor med möjlighet för övernattning om man håller kurser. Flera nordisar att träna och tävla, ta emot hästar för problemlösning, inhyrningar, shop osv.

Ingenting utav detta är omöjligt att uppnå. Det handlar bara om att jag måste veta vart jag ska börja för att kunna uppnå detta. Jag vet att man inte kan satsa stort på en gång utan man måste bygga upp det på något vis. För att få kunder måste man ha utbildning och referenser. Kan ju samtidigt inte bara säga upp mig från jobbet och tro att det bara är att börja plugga. Men en sak vet jag, att en dag ska jag kunna göra något sånt här, jag ska iaf inte vara kvar på bruket tills jag blir gammal och grådassig !

Inga kommentarer: