onsdag 7 december 2011

Nr.1

Har tänkt hålla mig borta från godis, läsk, pizza o liknande, snacks och fikabröd fram till julafton. Dels för att min kropp behöver en paus från allt skräp så den får lite chans att återhämta sig, och så ska jag se om jag kan spara lite pengar och gå ner i vikt bara genom att hålla mig från att äta sånt.

Idag har jag haft min första dag som "sockerfri" eller vad jag ska kalla det. Det har faktiskt gått rätt bra men när jag stod i kön till kassan inne på mejk och såg godis som jag älskar så var det såååååå jävla nära att jag inte kunde hålla mig från att köpa. Dock var godiset lika dyrt som jag var sugen (49,- för 180g) :O så det vart inte av. Sen när jag kom in från stallet hemma hos morsan o farsan stod det pepparkaksdeg och julmust på bordet, men lyckades hålla mig ännu en gång :)

Nu måste jag bara stå ut i 16 dagar till och jag hoppas dom går fort !

Inga kommentarer: