lördag 1 oktober 2011

Strömsholm

Efter att Lovis haft dierré hela förmiddan och sen kräkten och vart så himla slö och hängig fick jag kasta mig iväg med henne till strömsholm. Väl framme tog dem blodprov och satte dropp och sen fick jag sitta i väntrummet i 5 timmar med en hund som var i koma och fick lite uppstötningar ibland. Sen kom det en kille och skulle ta bort droppet och då tyckte han att hon var varm och tog tempen på henne, 40 graders feber, in med henne fort för att kyla henne lite och sen kom veterinären och jag fick veta att hon har infektion i kroppen och hon fick bli kvar där borta för en rejäl behandling. Den här veterinären reagerade på en gång hur urmärglad hon var så jag tycker att andra veterinärer som jag har varit till inte har tagit mig på allvar när jag sagt att jag tycker hon är mager. Hur som helst så hoppas jag att hon går att rädda, annars kommer jag gå sönder !

Igår kväll när jag hade kommit hem och skulle gå och lägga mig så såg jag att jag hade hängt nycklarna på dörrhandtaget som jag brukar för att komma ihåg dem när jag går ut med henne på nätterna. Så det går väl på rutin nu. Jag menar, jag sitter ju här vaken kvart över åtta utan att ha blivit väckt av någon.

Har tvätt idag med så ska väl röja lite här och tvätta hundtäcken och så i väntan på att få ringa till strömsholm. Hej så länge

Inga kommentarer: